Pride

Distribute and discuss mods that are functional. Moderator - Grognak
MikieRpg
Posts: 75
Joined: Sun Feb 28, 2016 5:35 am
Contact:

Pride

Postby MikieRpg » Mon Feb 29, 2016 10:10 pm

Just messing around with large rooms, decided to make up a new ship

The Pride
[img]ERROR.IMG[/img]

Yes, its a god ship
Yes it gets boring after one play
Yes it has 50 health
Yes your going to own everything
Is that it? wait no?
Yes Yes Yes, its so overpowered it can just jump between 2 points without doing anything indefintaly
And yes it actually isnt the most overpowered ship design i've made
I once made one with 4 vulcan minigun artillery, and 4 levels of shield and 999 health, XD
But this one isnt too op, turn on the hard mode and go for it XD.
(Not gonna edit this one at all, XD it is what it is.)(Feel free to point out things though anyways, always room to learn)
Download:http://www.mediafire.com/download/iasc0nooko39iov/Pride.ftl
Last edited by MikieRpg on Mon Apr 04, 2016 1:00 am, edited 1 time in total.
sleepz8
Posts: 71
Joined: Thu Feb 04, 2016 11:25 am

Re: Pride

Postby sleepz8 » Mon Feb 29, 2016 11:26 pm

Bwahaha, nice but it's a bit of a mess :D
Obviously you're having fun messing with FTL, so don't let my constructive criticism put you off!

1.Hangar miniship is messed up.
2.You scaled the hull image up so it looks poor quality
3.Weapon slot 4 is misplaced, weapons float in the air :L
4. Your embedded image doesn't work.

Finally, a couple of things I like to do when making an OP ship you might wanna try:

In blueprints.xml.append:

Code: Select all

<maxPower amount="60" />

makes ship power start at 60, yay!

In blueprints.xml.append:

Code: Select all

<systemBlueprint name="weapons">
   <type>weapons</type>
   <title>Weapon Control</title>
   <desc>Powers all of the ship's weapons. Upgrading lets you power more weapons.</desc>
   <startPower>4</startPower>
   <rarity>1</rarity>
   <maxPower>16</maxPower>
   <upgradeCost>
      <level>40</level> <!-- level 2 -->  <!-- CHANGED was 60-->
      <level>25</level> <!-- level 3 -->
      <level>35</level> <!-- level 4 -->
      <level>50</level> <!-- level 5 -->
      <level>75</level> <!-- level 6 -->
      <level>90</level> <!-- level 7 -->
      <level>100</level> <!-- level 8 -->
      <level>100</level> <!-- level 9 -->
      <level>100</level> <!-- level 10 -->
      <level>100</level> <!-- level 11 -->
      <level>100</level> <!-- level 12 -->
      <level>100</level> <!-- level 13 -->
      <level>100</level> <!-- level 14 -->
      <level>100</level> <!-- level 15 -->
      <level>100</level> <!-- level 16 -->
      <level>120</level> <!-- Imaginary level 17 -->
   </upgradeCost>
   <cost>20</cost>
</systemBlueprint>

That'll let your weapons go up to 16 power!! (yay 4 glaive beams :L)
MikieRpg
Posts: 75
Joined: Sun Feb 28, 2016 5:35 am
Contact:

Re: Pride

Postby MikieRpg » Mon Feb 29, 2016 11:44 pm

sleepz8 wrote:Bwahaha, nice but it's a bit of a mess :D
Obviously you're having fun messing with FTL, so don't let my constructive criticism put you off!

1.Hangar miniship is messed up.
2.You scaled the hull image up so it looks poor quality
3.Weapon slot 4 is misplaced, weapons float in the air :L
4. Your embedded image doesn't work.

Finally, a couple of things I like to do when making an OP ship you might wanna try:

In blueprints.xml.append:

That'll let your weapons go up to 16 power!! (yay 4 glaive beams :L)

Yeah lol its kinda rushed spent around a hour editing the picture a little and then just tossed everything together, for me i realized that yes the weapons system can only hold 8(2 glaives) so i just sold the ions XD(lol) so i didnt notice any problem besides the miniship, (Which tbh i just shoved the hull pic into)
And yes the hull isnt that nice but, best i could find XD, also glitching unconnected doors, thats normal
sleepz8
Posts: 71
Joined: Thu Feb 04, 2016 11:25 am

Re: Pride

Postby sleepz8 » Tue Mar 01, 2016 12:05 am

Ah yeh, you need to scale the hull pic down for the miniship. I use GIMP and tend to go down to about 190x120 pixels.
MikieRpg
Posts: 75
Joined: Sun Feb 28, 2016 5:35 am
Contact:

Re: Pride

Postby MikieRpg » Tue Mar 01, 2016 12:14 am

sleepz8 wrote:Ah yeh, you need to scale the hull pic down for the miniship. I use GIMP and tend to go down to about 190x120 pixels.

Yeah i just didnt feel like putting too much work into this, my brother wanted a fed god ship. So i just whipped this up.
i got photoshop earlier today, used it to make some sprites i've been wanting to use possible.
I don't really think miniships affect the game too much so i tend to ignore them :P might add them eventually XD
sleepz8
Posts: 71
Joined: Thu Feb 04, 2016 11:25 am

Re: Pride

Postby sleepz8 » Tue Mar 01, 2016 8:02 am

n'aaaw :)
and yeh, they don't add much, but you can whip one up in less than a minute so you might as well :L

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests